۷- ویژگی‌های انتخاب معلم

فردی که با اعتقاد، دغدغه و علاقه در عرصه‌ی تربیت اسلامی، پیگیر ایده تأسیس مرکز بوده، بیشترین فعالیت را برای استقرار مرکز متقبل شده است. هیات امنا برای انتخاب مدیران بعدی، از میان خود فردی را که حایز بیشترین امتیاز از بند شرایط مدیر (۱-۱-۸) است، را با کسب آرای چهارپنجم اعضا، به عنوان مدیر انتخاب می نماید.

١-١-٨: شرایط مدیر

  1. دارای مبنا و چارچوب فکری باشد (بینش نظام مند داشته باشد) و اهل تفکر در امور باشد.
  2. فردی با ثبات شخصیتی و استقلال فکری باشد. شخصیت زده و شخصیت پرست نباشد. و دربرابر کسی خودباختگی ندارد.
  3. اهل تغییر و اصلاح درونی باشد. از این که انتقاد کند یا مورد انتقاد قرار گیرد هراسی ندارد.
  4. محب اهل بیت علیهم السلام، متدین و متعهد به مبانی اسلام و انقلاب اسلامی باشد(توأمان)
  5. ملتزِم به اسلامی بودن روشهای تربیت باشد.
  6. انگیزه، دغدغه و درد تربیت داشته باشد و به این کار عشق بورزد و عاشق و شیدای این کار باشد.
  7. در کار خود مدیر و راهبر باشد. اهل تدبیر یعنی ژرف اندیش و عاقبت اندیش باشد و در هر لحظه به خوبی بتواند وظیفهی خود را تشخیص بدهد.
  8. فردی بصیر و صاحب تحلیل بوده، از مسائل روز و زمانه شناخت خوبی داشته و از آگاهی لازم برخوردار باشد.
  9. از اطلاعات عمومی بالایی در حوزههای هفتگانهی علم برخوردار بوده و در جای خود، فردی با معلومات و با سواد به حساب آید.
  10. اهل مراعات و رعایت حق و حقوق متقابل باشد. اعمال غرض در امور نمی کند. حب و بغض شخصی او را از مسیر حق منحرف نمی کند.
  11. فردی خلاق بوده، از قدرت بیان و قلم خوبی برخوردار باشد. اهل مطالعه باشد.
  12. در راه رسیدن به هدف صبور بوده و استقامت بورزد.
  13. در مسائل زندگی اهل قناعت باشد.
  14. روحیهی جهادی داشته، فردی تلاشگر در راستای رسیدن به هدف باشد.
  15. درکار جمعی ولایت پذیر بوده، روحیهی کار تشکیلاتی داشته باشد.
  16. در انجام کار و امور شخصی، فردی منظم، برنامه دار و تمیز و آراسته باشد.
  17. فردی بانشاط و خوش رو و مهربان باشد.
  18. فردی مخلص، متواضع و بی پیرایهای باشد.

    ٢-١-٨ : وظایف مدیر:

  1. تدوین سیاستهای کلان مرکز پس از مشورت با هیأت امناء
  2. راهبری مرکز تا وصول به اهداف مجموعه براساس نقشه راه و چارچوب حرکت مرکز و نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلان
  3. ابلاغ دستور به هیئت امنا جهت اصلاح اساسنامه در صورت لزوم و تائید نهایی آن.
  4. حل اختلاف بین معاونتها، شوراهای اندیشهورز، در صورتی که مسئولین پایین دستی قادر به حل اختلاف نباشند.
  5. عزل، نصب و قبول استعفای معاونتهای مرکز
  6. عزل و نصب مسؤولین واحدها به پیشنهاد معاون مربوطه
  7. عضویت درتمام شوراهای اندیشهورز مرکز
  8. موافقت و یا عدم موافقت با انحلال مرکز پس از تصویب هیأت امناء
  9. ارائه گزارش مالی سالانه درخصوص عملکرد مالی سال گذشته و پیش بینی بودجه سال آینده در ٣١ خردادماه به هیئت امنا

    تبصره٣: هیئت امنا در زمینه گزارش مالی، شان مشورتی و آشنایی با ردیف ها دارد تا بتواند در زمینه های مختلف پیشنهادهای بهتر و دقیق تری ارائه دهد.

    تبصره۴: هیئت امنا در صورت احساس نیاز می تواند تقاضای شفاف سازی هر کدام از قسمت های گزارش مالی را بدهد.

    ٣-١-٨ : مدیر مرکز میتواند در صورت صلاحدید بخشی از وظایف خود را به دیگری، تفویض نماید و یا فردی را به عنوان نماینده و جانشین خود در برخی از امور معرفی نماید.

    ۴-١-٨ : مدیر مرکز میتواند اتخاذ تصمیم در برخی از امور را به هیأت امناء واگذار نماید.

    ۵-١-٨ : مدت زمان مسئولیت مدیر نامحدود بوده، در صورت عدم وجود صلاحیت، هیئت امناء بحث تغییر مدیر مرکز را مطرح میکند.

    ۶-١-٨ : تهیه آیین نامه‌ها و قوانین داخلی هر معاونت با نظارت مدیر مرکز و معاونت مربوطه تدوین خواهد شد. لکن مدیر مختار است در هر زمان هر یک از قوانین جاری در کل بدنه مرکز که مخالف اصول مرکز تشخیص دهد را اصلاح نموده یا زمینه حذف و تغییر آن قانون را در اسرع وقت فراهم نمائید.

    ویژگی‌های انتخاب معلم در شاکرین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا