اردوهای دو روزه تابستانه

تابستان فرصت خوبی برای فعالیت‌های غیردرسی، شناخت بهتر و عمیق‌تر دانش‌آموزان و مربی از هم، و در کنار هم بودن در یک فضای غیر رسمی است. این هم به مربی برای شناخت بیشتر دانش‌آموزان کمک می‌کند، هم به ارتباط و اعتماد بهتر دانش‌آموزان به مربی‌شان.

 

ما در شاکرین، به اردو به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم، بنابراین برنامه‌ریزی دقیق و ویژه‌ای نیز برای آن داریم. تعمیق انس و الفت بین دانش‌آموزان، ایجاد هم‌دلی و تقویت روحیه‌ی مشارکت و کار گروهی، مسئولیت‌پذیری، برنامه‌ریزی و نظم، افزایش توانایی‌های فردی، و … برخی از گذاره‌های مورد توجه هستند که در خلال برنامه‌های تفریحی، ورزشی، و آموزشیِ اردو پیگیری می‌شوند.

در اردوهای دو روزه تابستانه (جوانه‌ها) که از به یاد ماندنی‌ترین اردوها برای دانش‌آموزان است، در کنار تفریح و ورزش و ستاره شناسی در شب و برنامه‌ی حل معما در کوهستان و آب‌بازی و … ، آماده کردن غذا با خود دانش‌آموزان است. کاری که به صورت گروهی، و تنها با نظارت و راهنمایی مربی انجام می‌شود.

 

یکی از بخش‌های مورد علاقه دانش‌آموزان، آماده کردن غذا در اردو است:

از برنامه‌های آموزشی اردو، درست کردن کوکو سیب‌زمینی برای شام است:

قرارگرفتن اردوگاه در خارج شهر، این فرصت را فراهم می‌کند که دانش‌آموزان بتوانند زیبایی‌های آسمان شب را بدون نورهای مزاحم ببینند و با برخی ستارگان آشنا شوند:

آماده کردن جوجه کباب در اردوی دو روزه جوانه‌ها

تابستان باشد و هوا گرم باشد و آب هم به وفور باشد و شور و شوق و انرژی کودکانه باشد و دوستان هم جمع باشند و تن، خیس نشود؟
آب بازی در اردو هم مثل دیگر بخش‌ها برای بچه‌ها بسیار جذاب است:

دانش‌آموزان آشپزی کردن را از زنگ مهارت‌های زندگی با درست کردن تخم مرغ آب‌پز و نیمرو شروع کردند و مطابق برنامه‌ای که برای مهارت‌ها و توانمندی‌شان در دوره ابتدایی مشخص شده، در کلاس ششم کلم پلو شیرازی خواهند پخت. غذایی که دیگر مثل املت و کوکو سیب‌زمینی یک غذای راحت و ساده محصوب نمی‌شود. اما اعتماد به نفسی که ناشی از تجربه‌های قبلی‌شان است، کمک می‌کند تا از پس این کار هم به خوبی برآیند؛ و شما نمی‌دانید که دست‌پخت خودشان را [حتی اگر چندان هم خوب نشده باشد] با چه لذتی می‌خورند!

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا